2019年5月19日日曜日

我が家のKトラ=N-Vanにバック紙が入った

我が家のKトラ=N-Van、ちょっとトリッキーだが2.7mのバック紙を積むことができた。床は車中泊用に高床にし、下にも荷物が入るという段取り、今は三脚とレフ板類を収納中。
まぁ最近はバック紙を持っていかなきゃいけない仕事、ほとんどないけどね!
そして残った問題はロードノイズ。エンジンはパンダより静かなぐらいなんだけど、トラック用のタイヤのロードノイズが気になる、試しにほぼ同じ構造でノンターボのN-Boxに試乗してみたらやっぱり下廻りからのゴーッという音が相当少ない、逆に坂道でのエンジン音はうちのVanよりウルサイぐらい。ディーラーさんの説明でも、下廻りの遮音はそんなに変わらないということだし、立体駐車場のような樹脂系に床を走ってもあまりロードノイズを感じなので、やはり一番怪しいのはトラック用のタイヤ。換えるのは簡単そうに見えるけど、乗用車用のタイヤでは車検が通らないので、大手カーショップはどこもやってくれない。1件見つけたショップはお値段高め、ちょっと困っている。
Googletranslated ↓
Minimal-Track In my home =Honda N-Van, it was a bit tricky but I could load a 2.7m back ground paper. The floor is elevated for the purpose of staying in a car, and it is set up that the luggage also enters below, and now it is storing the tripod and the reflex board.
Well, recently I have to work with a back sheet, but there is almost nothing!
And the remaining problem is road noise. The engine is quieter than the panda, but I'm concerned about the road noise of the tires for the truck, and when I try on a non-turbo N-Box with almost the same structure as I tried, there is quite little goog from the bottom. The dealer's explanation is that the sound insulation of the lower part does not change so much, and it feels too much road noise even if it runs on the floor to resin system like a three-dimensional parking lot, so the most suspicious one is the tire for truck. It looks easy to change, but because car tires do not pass inspections, no major car shop will do anything. The shop I found was pricey and I was a little embarrassed.

0 件のコメント: